من مهديس حسام پور (هات هات )

من مهديس حسام پور (هات هات )
نمیدام چرا..؟
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهديس حسام پور هستم(هات هات ) و آدرس mahddis.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





این فیلم جنجالی در مورد خانواده متمول مسلمان ایرانی است که نگران رشد جنسی دخترشان در کنار عصیان عقده‌های پسرشان هستند.

 

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانی

موضوع این فیلم در مورد دو دختر جوان به نامهای عاطفه و بهترین دوستش شیرین است که در سن رشد و در اوج کنجکاوی جنسی قرار دارند. قسمت‌های زیادی از این فیلم در مترو تهران فیلمبرداری شده است. مهران برادر عاطفه یک موزیسین سابق است که پس از ترک اعتیاد و خارج شدن از کمپ تمام گذشته خود را انکار می‌کند و به پلیس امنیت اخلاقی میپیوندد. مهران مخالف برقراری رابطه خواهرش با شیرین است و بر آن بر می‌آید تا شیرین را از عاطفه دور نگه دارد در این میان پای یک خواهر برادر به داستان باز می‌شود و ماجراهایی دیگر رقم میخورد. در این آدرس می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص فیلم بیابید: شرایط (Circumstance). همچنین برای رفتن به وبسایت این فیلم کلیک کنید.

مریم کشاورز کارگردان
 

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانی

نیکول بوشهری در نقش عاطفه

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانی

سارا کاظمی در نقش شیرین

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانی

رضا سیخو صافی در نقش مهران

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانی

سینا آمدسان در نقش حسین

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانی

کئون مهاجری در نقش جویی

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانی

رضا سیخو صافی در کنار سارا کاظمی‌در افتتاحیه فیلم در جشنواره فیلم رم ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱٫

شرایط (Circumstance) فیلمی برای توهین به هنجارهای ایرانیپینوشت: همیشه از کارگردانهایی که با موج سواری می‌خوان با افتضاح نشون دادن همه چیز تنها به جوایز و شهرت یک شبه برسن متنفر بوده، هستم و خواهم بود.

توضیحی کاملتر به نقل از سایت فیلم و موزیک(با تشکر از این دوستان):

امسال در بخش رقابت‌های جشنواره سینمایی «ساندنس»Sundance Film Festival، در «پارک سیتی» یوتا، فیلم درام «شرایط» Circumstance محصول مشترک ایران و آمریکا به کارگردانی «مریم کشاورز» فیلمساز ایرانی زاده نیویورک به نمایش در آمد.
فیلم که اغلب صحنه‌های بیرونی آن در «لبنان» فیلمبرداری شده است درباره شرایط یک خانواده مرفه ایرانی در داخل ایران است که دختر نوجوان آن‌ها دچارتمایلات همجنسگرایی شده و پسر آن‌ها به دنبال مشغولیات خطرناکی از جمله استفاده از مواد مخدراست.
این فیلم۱۰۵ دقیقه ای که به زبان فارسی با زیرنویس انگلیسی به نمایش گذاشته شد، ماجرای روابط میان دخترجوانی به نام «عاطفه» و بهترین دوست او «شیرین» است. وقایع زندگی و روابط این دو دختردر حال رشد در زمینه ای از فرهنگ و هنر «زیرزمینی »تهران اتفاق می‌افتد و در زمانی که «مهران» برادر زیاده روی عاطفه پس از یک دوره ترک اعتیاد به خانه باز می‌گردد و با اتفاقات تازه ای درمحیط خانه روبرو می‌شود.
از طرفی دیگر، چالش‌های مهران با اهریمن درون نیز بالاخره او را وادار می‌سازد که زندگی گذشته خود به عنوان یک نوازنده موسیقی سنتی را نفی کرده و درعوض به نیروی پلیس امنیت اخلاقی و پاکسازی جامعه بپیوندد.
مهران که از رابطه نامتعارفی که خواهرش عاطفه با «شیرین» ایجاد کرده و نزدیکی بیش از حد این دو ناراحت است با نوعی وسواس می‌کوشد تا «شیرین» را از زیر نفوذ «عاطفه» خارج کند. درنتیجه خواهر و برادری که پیوسته دوستانی صمیمی‌و رازدار یکدیگر بوده اند ، در یک نوع مثلث بلاتکلیفی، پاییده شدن و خیانت درگیرمی‌شوند و خانه ای که روزی مکانی آزاد و بهشتی برای خانواده محسوب می‌شد تبدیل به قصروحشت و مکان خطرناکی برای عاطفه می‌شود.
فیلم «شرایط» از ساختاری محکم برخوردارو سرشار از لحظه‌های عاطفی عمیق وگاه شهوانی است و نشان از استعدادی تازه و هیجان انگیز درزمینه فیلمسازی نوین دارد. این نخستین فیلم داستانی و بلند کشاورز محسوب می‌شود که فیلمنامه آن هم توسط خود این کارگردان نوشته شده است. فیلم «شرایط» نگاه نادری است به درون شرایط و فرهنگ امروزی جوانان ایرانی در داخل مملکت و نمایش یک «عشق ممنوعه».
مریم کشاورز پیش از آغاز کار به عنوان یک فیلمساز، در دانشگاه شیراز به آموختن ادبیات فارسی اشتغال داشته و پیش از سفر به ایران هم در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در رشته‌های ادبیات انگلیسی، مطالعات خاورنزدیک و پژوهش‌های زنان درس خوانده است.
مریم کشاورز با کارکنان انستیتوی ساندنس و دست اندرکارانی که در این نهاد فرهنگی با فیلمسازان جوان کار می‌کنند در مورد ساختن فیلم «شرایط» مشاوره و همکاری داشته است. داستان او پس از چند باربازنویسی به صورت فیلمنامه و در نهایت به شکل فیلمی‌قابل ارائه در یک فستیوال سینمایی جهانی درآمده است.
مریم کشاورز در سال ۲۰۰۱ برای نخستین بار با همکاری یک گروه فیلمساز و بازیگران زن، نخستین فیلم ۱۶ میلی متری خود به نام Sanctuary یا «مکان مقدس» که اثری «سوررئالیستی» و فانتزی در باره یک زن ایرانی در وقایع پس از یازدهم سپتامبر در آمریکا بود را کارگردانی کرده است. این فیلم در همان سال به چند فستیوال بین المللی راه یافت و جایزه «استیو تیش» را از آن این فیلمساز جوان ساخت. با کمک هزینه تحصیلی که این جایزه به همراه داشت، کشاورز توانست در دانشگاه «نیویورک» NYU به تحصیل در رشته فیلم بپردازد. در سال ۲۰۰۳ کشاورز با تجربیاتی که از زندگی بین ایران و آمریکا به دست آورده بود نخستین فیلم مستند خود به نام «رنگ عشق» را کارگردانی کرد. این فیلم مستند درچند جشنواره سینمایی از جمله فستیوال جهانی فیلم مونترال، جشنواره «داک فیلم» Ducfilm در موزه هنرهای مدرن نیویورک و فستیوال سینمایی برزیل به نمایش درآمد و سه جایزه از جمله جایزه معتبر «دیوید ولپر» را برای این فیلمساز به همراه داشت.
در سال ۲۰۰۵ مریم کشاورز فیلمنامه روایتگرانه «روزی که من مردم» The Day I Died را نوشته و کارگردانی کرد. این فیلم داستان یک مثلث عاشقانه میان سه جوان است که ماجراهای آن در یک شهرکوچک و خواب زده درسواحل «آرژانتین» درآمریکای لاتین اتفاق می‌افتد.
این فیلم تنها فیلم کوتاهی بود که در برلینال دو جایزه را از آن خود ساخت. جایزه «خرس طلائی» برای بهترین فیلم کوتاه و جایزه مخصوص هیئت ژوری.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

خوب درباره خودم مهدیس هستم و این که از نقطه ای از این کره خاکی اومدم تا یه وبلاگ رو بچرخونم و وقت آزادمو با ابن وبلاگ پر کنم ولی اونقدر حرفه ای نیستم که بتونم تنهایی به جایی برسم این بستگی به نظر تو داره عزیزم
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 499
بازدید کل : 48577
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1